#1 2011-01-21 22:43:07

 mr990

[WH]

Zarejestrowany: 2011-01-21
Posty: 15
Punktów :   

Poradnik dla Druida

Zapraszam do poradnika dla każdej specjalizacji druida. Pierwszy raz piszę taki poradnik więc może być chaotycznie .
Najważniejsza zasada: "Hit before You Crit!"

To zaczniemy od Balance.
Hit cap dla ranged 17%, talenty pozwalają nam zejść do zebrania z gearu jedynie 10% co jest dużym plusem jak na początek ubierania się.
Haste cap dla naszego Balance wynosi 400, nie przejmujemy się z początku naszej gry poziomu Heroic. Oczywiście staramy się dopiąć danej ilości, jako w późniejszym etapie gry skupiamy się głównie na SP oraz krycie.
Crit cap, jedyne co jest pewne to HARD cap, czyli 42%. Wg. mnie dobrym rozwiązaniem jest na naszym poziomie EQ to 15-20% bez formy.
Gemy - Hit>Haste>SP>Crit.
Meta - crit rat/3%crit
Sety - t7 ( 1 bonus jak najbardziej, 2 bonus składamy jeśli nie mamy możliwości zebrania t8 ), t8 ( Oba bonusy jak najbardziej do złożenia )

Z początku musimy stwierdzić jak chcemy grać jako pomoc dla rajdu czy burst dmg na bossa . Oczywiście zależy to też na naszym aktualnym sprzęcie jak i regenu many.
*Pod regen many polecam build: Balance MP5
Nature's Reach 1/2, ponieważ z Low EQ nie zrobicie dużego DPS.
Jeśli nadal mamy problem z maną, możemy zamienić Glyph of Starfire na Innervate.
Minor Glyphy to na pewno Unburdened Rebirth, reszta wg. upodobania, wg. mnie Thorns oraz Dash.

Jeśli nie spalamy się już z many za bardzo możemy spróbować następnego zestawienia talentów.
*Klasyczy build: Balance
Zostały zmienione talenty z regenu many Moonglow 3/3 oraz Dreamstate 3/3 na Genesis 3/5, Improved Moonfire 2/2 oraz Nature's Reach 2/2.
Glyphy tak jak poprzednio. Oczywiście nie używamy już Glyph of Innervate.

Na koniec, jeśli jesteśmy dostatecznie ogarnięci z dps, maną etc. staramy się dojść do takiego buildu.
*Oraz końcowy (raczej jeszcze nie na nasze EQ): Balance DMG
To na co musimy uważać przy takim buildzie to hit cap jaki musimy osiągnąć czyli 14% ze względu na zabranie pkt. z Balance of Power 2/2 do Genesis 5/5.
Możemy również zmienić pkt. z Celestial Focus 3/3 do Dreamstate 3/3. To rozwiązanie wyłącznie na ICC bym polecał z powodu wysokich statów z EQ.


Feral
DPS
Hit cap - melee 8%, nie jest to duża liczba tak więc bez problemu zbieramy hit na początek.
Haste cap - (na chlopski rozum ) w attack speed 1.0 potrzeba duuuużo haste rating żebyśmy jakoś to odczuli. Wg. mnie Takim minimum to ~200 haste rating
Crit cap - nie będę się rozpisywał, tak więc po przekroczeniu 50% crita, inwestujemy w Agi/Arp. Po dobiciu 7k AP (unbuff) możemy zacząć myśleć o ArP
Expertise cap - 6,5% (16 Expertise = 131 Expertise Rating) z talentem Primal Precision
Gemy - Hit>Agi>Crit/ArP *(Agility - daje nam AP, Crit, Armor, Dodge)
Meta - Agi/3%crit
Sety - t7 (pierwszy bonus jak najbardziej opłacalny, drugi jednak nie), t8 - oba bonusy są baaaaardzo opłacalne

A więc build, jako, że nie potrzebujemy many, tak więc nasz build zależy od naszego skilla w rozdawaniu talentów
Nasz build: Feral DPS Ostatni pkt. wg. uznania możemy dać w Thick Hide 1/3, Feral Swiftness 1/2, Infected Wounds 1/3. (Osobiście polecam FS 1/2)
Widzimy, że przedkładamy dmg na Bleed jak i Ferocious Bite, który najczęściej używamy podczas Berserka.

Osobiście używam 2 pasków z addonu FeralByNight, ponieważ pokazuje nam najważniejsze informacje, takie jak:
Podświetlone ikony pokazują aktywne umiejętności, nie podświetlone tzn. że są na CD.
Np. Tiger's Fury działa 6 sekund, a CD ma 30sek., czyli przez 6 sekund ikona jest podświetlona, później odlicza 24 sekundy CD (30-6=24)
od lewej góra: Mangle, Rake, Rip (3 na dole oznacza stack od Glyph of Shred, każdy stack dodaje nam 2 sekundy do Ripa), Savage Roar, Tiger's Fury
od lewej dół: Survival Instincts, Barkskin, Berserk, Bleed (pokazuje największy czas trwania Bleeda na targecie, na obrazku Rip), Fearie Fire (jeśli jest Balance w rajdzie, NIE UŻYWAMY!)


Tank
Hit cap - jak u Kota
Haste cap - nie inwestujemy zbytnio, wystarczy to co będziemy mieli z EQ ( jeśli w ogóle coś będzie)
Crit cap - tak jak Haste
Expertise cap - jak u Kota
Dodge cap - im więcej tym lepiej
Stamina - im więcej tym lepiej
Gemy - Hit>Expertise>Stama>Dodge>Agi
Sety - t7 ( oba bonusy są przeciętne, lacerate i tak trzymamy na targecie jednak 5%dmg nas nie zbawi z 1 bonusu ) t8 ( 1 bonus jest nam średnio potrzebny jeśli jesteśmy MT i tak mamy cały czas full rage, 2 bonus to dodatkowe 8 sekund do SI co czasami może się okazać przydatne, jednak nie jest to również jakaś rewelacja )

Build: Feral Tank
Glyphy wymiennie Frenzied Regeneration, Growl, Berserk, Survival Instincts.
Moja propozycja wymiany wg. naszego gearu. Growl>Berserk>FR/SI. Oczywiście jak komu wygodniej
Zwracam uwagę do początkujących, musicie trzymać Lacerate przynajmniej 1 stack.

Restoration
ŻŻP, zacznijmy od dowcipu.
"Nourish,Nourish,Nourish,Nourish,Nourish,Nourish ..." - bo się szybko castuje i dużo leczy. Do tego build pod nie wiadomo co i healer gotowy!

Jak się pośmialiśmy to przejdę do tematu. Build jest moim osobistym rozdzieleniem talentów, wiem, że znalazło by się w nim sporo kwestii spornych.
Od siebie polecam następujące buildy, czyli coś w stylu powyższego żarciku oraz jak to na druida Resto przystaje HoTs + gratis Nourish.
Zacznijmy od Resto Nourish, a więc widzimy Subtlety 2/3 jako że naszym głównym zadaniem jest po prostu trzymanie 100% hp tanka, nie trzymamy na siłę HoT.
Nature's Swiftness 1/1 z macrem pod Healing Touch jest 100% potrzebne w tym buildzie, głównie gdy mamy do leczenia nie tylko Tanków. Jeśli nie używamy, bo dajemy radę z podstawowym leczeniem, możemy dodać w Tranquil Spirit 4/5 (tym samym możemy spamić Nourishem jeszcze więcej )
Jeśli chodzi o glyphy i leczeniem pod nie to, trzymamy Reju (dodatkowo WG) na targecie, spamimy Nourish ofc., jeśli nie dajemy rady Swiftmend. Jeśli dalej nie dajemy rady macro z NS i HT, jeśli dalej nie dajemy rady target is dead.
Minor Glyphy standardowo.

Haste - około 500 tak na początek
Crit - podobnie jak u Bala
Gemy - SP
Meta - regen many/3% crit heal
Sety - t7 ( 1 bonus dla drugiego buildu, 2 bonus dla obu), t8 (1 bonus dla obu, drugi bardziej dla drugiego)

Drugi build jest zdecydowanie pod rzucanie HoTów. Filozofia tego jest taka, iż spamimy WG, Reju. Jeśli nasz target obrywa cieżej dokładamy Regrowth patrząc przy okazji na hp w trakcie castowania, jeśli hp spadnie drastycznie poniżej 30% po wycastowaniu Regrowth używamy Swiftmend. Przy EQ skali Ulduar z większą ilościa SP, możemy spróbować leczyć tanka samym Lifebloomem + Reju.
Build Resto HoT. Talent Subtlety 3/3, ponieważ nasze HoTy często będą robiły OverHeal. Nature's Swiftness 1/1, jak najbardziej przydatny do sytuacji krytycznych, ofc macro z HT. Empowered Touch 1/2, czasami będzie nam potrzebny Nourish jednak z % bonusem od HoT wystarczyć powinien 1-2 razy. Living Seed 3/3 jest to kwestia sporna, ponieważ nasz główny heal to czasówki które nie krytują, jednak częste używanie Swiftmenda, który leczy ogromną ilość LS to nawet 3k gratis.

Jeśli czegoś nie wspomniałem lub chcecie coś poprawić/dopisać proszę dać znać
Proszę nie pisać komentarzy w stylu "Dobry/Słaby poradnik; trochę się z Tobą nie zgadzam; ja bym tak u siebie nie zrobił". Jeśli macie coś do zastrzeżenia proszę pisać konkrety.
Za błędy szczerze przepraszam.

Ostatnio edytowany przez mr990 (2011-01-21 22:45:53)


Pomogłem ? Dostałeś odpowiedź która Ci pomogła ? Kliknij po prawej stronie przy moim poście +

Sens mojego życia polega na wyrywaniu jak największej ilości lachonów, jak najczęstszym szpanowaniu, je.baniu swoich wrogów oraz strzeżeniu się siary. Moimi wrogami są : metale, punki , kujony , pedały i wszyscy ludzie, którzy mają większy iloraz inteligencji, niż ja, czyli każdy.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
szamba i zbiorniki betonowe