mr990 - 2011-01-22 16:17:57

Oto krotki mini poradnik jak wygrac bg

1. Alterac Valley
Alterac Valley. Największy w grze, najbardziej
rozbudowany i spektakularny battlegorund, na
którego terytorium spotyka się w walce po 40 osób
z każdej frakcji. AV nie ma dużo cech wspólnych z
pozostałymi bg, jest raczej bardziej podobny do
instancji, dostępne są na nim różne questy i
możliwe do wykonania ciekawe eventy.

Głównym celem jest zabicie generała przeciwnego
zespołu, który znajduje się na drugim końcu mapy.
Po drodze do niego spotkamy kilkunastu jego
podwładnych: kapitanów, poruczników, itd. Na całej
mapie, w różnych miejscach, znajdują się wieże,
bunkry, cmentarze i inne charakterystyczne
obiekty, za których przejęcie dostaniemy bonusowe
punkty honoru.

Na starcie każdy z zespołów zaczyna z pewną
ilością punktów (600), które traci np. gdy zginie
ich kapitan (-100), zwykły gracz (-1) czy przez
wroga zostanie przejęta wieża/bunkier (-75).
Jeżeli przed zabiciem generała punkty któregoś z
zespołów będą wynosiły zero, ten zespół przegrywa
i battlegorund kończy się.

Strategicznymi elementami na Alterac Valley są
cmentarze, czyli graveyards. Na mapie jest ich
kilka, nad wszystkimi można przejąć kontrolę.
Przejęcie GY "spowalnia" przeciwnika, ponieważ gdy
zginie będzie musiał wskrzesić się na innym,
przeważnie o wiele bardziej oddalonym od jego
celu, cmentarzu.

Oto prosta i najszybsza metoda na zdobycie
wrogiego cmentarza, wymagająca zaangażowania
jedynie dwóch graczy: gracz A montuje się i
przejeżdża obok wrogich NPC, prowokując ich w ten
sposób do ataku na niego. W tym momencie gracz B
przejmuje flagę. Po skończonym przejęciu można
najzwyczajniej w świecie się oddalić lub
ewentualnie zabić tych NPC, jeżeli mamy zamiar
bronić cmentarza.

Jeżeli poruszasz się w grupie (a powinieneś),
spotkasz graczy przeciwnej frakcji i widzisz, że
jest możliwość wygrania walki z nim, nie obawiaj
się przed wymianą kilku uderzeń mieczem. Im
szybciej przeciwnik straci wszystkie swoje zasoby
(punkty) tym jest większa szansa na to, że to twój
zespół wygra. Nie należy jednak przeznaczać zbyt
długo czasu na walkę PvP na tym bg. Bardziej
opłacalne jest skupienie się na wieżach/bunkrach,
cmentarzach i innych startegicznych obiektach.

Oto dwie strategie wygrania Alterac Valley, jedna
dla Alliance, druga dla Hordy. Zastosowanie się do
nich i wygranie przyniesie nam dużą ilość punktów
honoru, jeżeli wszystko będzie jak należy,
uzyskamy ich ponad 500.

a) Alliance
1. Przejęcie neutralnego Snowfall Graveyard;
2. Równoczesne przejęcia Iceblood Graveyard i
Iceblood Tower. Zostajemy przy IG aż do momentu
całkowitego przejęcia;
3. Zaatakowania Iceblood Garrison i zabicie
kapitana Galvangara;
4. Przejęcie wieży na południe od obiektów
Iceblood i cmentarza Frostwolf Graveyard;
5. Zaatakowanie cmentarza Frostwolf Relief Hunt i
przejęcie dwóch wież: West i East Frostwolf Tower;
6. Zabicie generała Drek'Thara i wygranie AV

b) Horda
1. Przejęcie Stonehearth Bunker, Stonehearth
Graveyard;
2. Zaatakowanie Stonehearth Outpost i zabicie
kapitana Balindy;
3. Obrona Iceblood Graveyard, należy pozostawić tu
nawet kilkunastu graczy i za wszelkę cenę bronić
ten cmentarz;
4. Przejęcie Icewing Bunker i Strompike Graveyard;
5. Przejęcie Stormpike Aid Station i dwóch
bunkrów: Dun Baldar Noth i South Bunker;
6. Zabicie generała Vandaara Stormpike i wygranie
AV


Wskazówki:
-przed pullowaniem kapitana/generała należy
ostrzec o tym kolegów z rajdu i nie pod żadnym
pozorem nie wolno wyprowadzać ich z bunkrów (w ten
sposób się "zresetują" i odzyskają wszystkie
punkty życia).
-przed pullowaniem generałów prawdopodobnie w ich
bunkrze pojawią się tam pomocnicy (Marshalls i
Warmasters) przywołani dzięki przejęciu przez
wrogi zespół wież/bunkrów. Można ich spullować
poza obszar bunkra i tak powinno się stać przed
zaatakowaniem generała;
-po przejęciu wieży czy cmentarza nie wejdzie on
od razu w posiadanie naszego zespołu. Aby tak się
stało należy odczekać kilka minut. Jeżeli chcemy
znać dokładny czas wymagany do ostatecznego
przejęcia powinniśmy zaopatrzyć się w specjalny
addon, np. Deadly Boss Mods (jest tam wbudowany
moduł battlegrounds)

http://blog.zlote-wskazowki.pl



2 . Arathi Basin.

To jeden z prostszych do wygrania bg, wymagający
jedynie prostej taktyki, mocnego postanowienia i
zaufania do graczy z zespołu, a mamy ich razem do
dyspozycji 15 w każdym, czyli razem 3 grupy. W
każdej grupie powinien znaleźć się 1 healer i 4
dps lub 1 healer 1 tank i 3 dps (klasy dps powinny
być różnego typu obrażeń). ÂŻeby wygrać
battlegrounda należy ustalić, która grupa udaje
się do której bazy. Każda przejęta baza daje nam
punkty, których ilość jest widoczna na środku
ekranu. Im więcej mamy baz, tym punkty szybciej
się nabijają (wygramy w tempie błyskawicznym
jeżeli przejęte zostaną wszystkie). Alliance
powinni zająć i utrzymać bazy: Stable, Lumber
Mill, Gold Mine; Horda Farm, Lumber Mill, Gold
Mine. Jeżeli Blacksmith wydaje się waszemu
zespołowi łatwy do zdobycia, np. jeżeli nie ma tam
przeciwników lub ejst tylko jeden, można wysłać
tam gracza aby ją przejął.

Po przejęciu baz jedyne co należy robić to
pilnować swojej. Dopiero gdy na jedną z baz
naciera grupa więcej niż 6 graczy należy poprosić
o pomoc pozostałe zespoły, które powinny
ewentualnie wysłać po 2 graczy. Po pokonaniu
przeciwników powinni niezwłocznie powrócić na
swoje stanowiska (nie warto angażować się w walkę
na pustym polu). Jeżeli wszyscy będą robili co
należy, wygrana murowana.

Przykładowa kompozycja Premade na AB:
-1 grupa: holy paladin, arms warrior, rogue,
balance druid, hunter;
-2 grupa: restoration druid, fury warrior,
retribution paladin, elemental shaman, mage
-3 grupa: holy priest, feral druid, enchancement
shaman, warlock, arms warrior

Ogólnie rzecz biorąc, prawie każda 5-osobowa grupa
powinna się tu sprawdzić. Wystarczy jedynie dobra
współpraca :)


3. Warsong Gulch.
Celem tego bg jest zdobycie flagi przeciwnika i
zaniesienie jej do swojej bazy. Drużyna, która
pierwsza zaniesie trzy flagi wygrywa. Nie można
odnieść flagi gdy przeciwnik jest w posiadaniu
naszej, trzeba mu ją najpierw odebrać.

Przykładowe kompozycje Premade na WSG:
a)
1. Feral Druid
2. Arms Warrior
3. Fury Warrior
4. Holy Paladin
5. Holy Priest
6. Restoration Shaman
7. Hunter Marksmanship
8. Frost Mage
9. Warlock SL
10. Rogue Combat/Subtlety
b)
1. Feral Druid
2. Rogue Subtlety
3. Retribution Paladin
4. Warrior Arms
5. Shadow Priest
6. Elemental Shaman
7. Holy Paladin
8. Restoration Druid
9. Holy Priest
10. Destruction Warlock

Taktyka jest prosta, skuteczna i co ważne jeżeli
prawidłowo wykonana bardzo szybka. Wszyscy oprócz
Priesta i Rogue tuż po starcie jak najszybciej
udają się do bazy przeciwnika i po drodze nie
angażują się w żadną walkę, wrogów na tym etapie
należy unikać i trzymać się od nich z daleka. Po
flagę udaje się Druid w Bear Form (może być też
Cat Form żeby zaskoczyć przeciwników). Po
opuszczeniu pomieszczenia z flagą wybieramy drogę
np. koło wrogiego cmentarza i druid przemienia
formę na travel. Pozostała grupa 7 graczy, którzy
przyszli po flagę wraz z druidem, montuje się i
eskortuje go. Druid z flagą NIE powinien wchodzić
do swojej bazy (to bardzo ważne) lecz utrzymywać
pozycję przed nią i odpierać ataki przeciwników
razem z grupą. W tym momencie, lub może nawet
wcześniej, wróg prawdopodobnie przejmie waszą
flagę - tu pojawia się ważna rola rogue i priesta:
jeżeli jest to jeden lub dwóch graczy atakujących
bazę, takie combo jak to powinno sobie z nimi
poradzić i samodzielnie odebrać flagę. Rogue
powinien spowalniać przeciwnika wszystkimi
możliwymi stunami: cheap shot, kidney shot, gouge,
blind, crippling poison. Priest oczywiście
leczyć/zadawać damage, zależnie od speca,
pamiętając przy tym, żeby nie wychodzić poza teren
bazy. Jeżeli wróg z flagą się oddala się dalej od
bazy reszta zespołu powinna:

-być dokładnie poinformowana przez rogue i priesta
o pozycji wroga posiadającego flagę i kierunku w
jakim zmierza;
-wypatrywać wroga i być przygotowanym do masowego
ataku na osobę z flagą;
-odebrać flagę i zabić resztę przeciwników;
-zanieść jak najszybciej to możliwe flagę wroga do
swojej bazy;

Po oddaniu flagi, zgrupowaniu i zregenerowaniu
się, taktykę należy powtórzyć aż do zwycięstwa,
czyli jeszcze dwukrotnie.


Dodatkowe wskazówki:

-rogue koniecznie powinien posiadać szybki
dagger/sword w offhand z nałożonym crippling
poison i używaż czaru Shiv do natychmiastowego
spowalniania przeciwników próbujących przejąć
flagę;
-bardzo wskazane jest aby paladyn używał Blessing
of Freedom na druidzie gdy wasza grupa jest
atakowana przez większą grupę graczy, szczególnie
gdy znajdują się tam gracze z tych klas: warrior,
rogue, shaman, mage, warlock, priest.;
-pamiętaj o dispellowaniu przyjaznych graczy z
debuffów, szczególnie druida;
-przy odbieraniu flagi przeciwnikowi metodą
opisaną powyżej warrior ma obowiązek używać charge
i hamstring, a paladyn Seal of Justice na
przeciwniku przetrzymującym flagę po to, aby
został on maksymalnie spowolniony i nie pozostały
mu żadne metody szybkiej ucieczki, takiej jak cat
form, Ghost Wolf, Sprint czy Swiftness Potion.


jak dla mnie to sie przydało nie wiem jak u was :)
MIłego czytania życzę

przegrywanie kaset vhs warszawa