Oto krotki mini poradnik jak wygrac bg
1. Alterac Valley Alterac Valley. Największy w grze, najbardziej rozbudowany i spektakularny battlegorund, na którego terytorium spotyka się w walce po 40 osób z każdej frakcji. AV nie ma dużo cech wspólnych z pozostałymi bg, jest raczej bardziej podobny do instancji, dostępne są na nim różne questy i możliwe do wykonania ciekawe eventy.
Głównym celem jest zabicie generała przeciwnego zespołu, który znajduje się na drugim końcu mapy. Po drodze do niego spotkamy kilkunastu jego podwładnych: kapitanów, poruczników, itd. Na całej mapie, w różnych miejscach, znajdują się wieże, bunkry, cmentarze i inne charakterystyczne obiekty, za których przejęcie dostaniemy bonusowe punkty honoru.
Na starcie każdy z zespołów zaczyna z pewną ilością punktów (600), które traci np. gdy zginie ich kapitan (-100), zwykły gracz (-1) czy przez wroga zostanie przejęta wieża/bunkier (-75). Jeżeli przed zabiciem generała punkty któregoś z zespołów będą wynosiły zero, ten zespół przegrywa i battlegorund kończy się.
Strategicznymi elementami na Alterac Valley są cmentarze, czyli graveyards. Na mapie jest ich kilka, nad wszystkimi można przejąć kontrolę. Przejęcie GY "spowalnia" przeciwnika, ponieważ gdy zginie będzie musiał wskrzesić się na innym, przeważnie o wiele bardziej oddalonym od jego celu, cmentarzu.
Oto prosta i najszybsza metoda na zdobycie wrogiego cmentarza, wymagająca zaangażowania jedynie dwóch graczy: gracz A montuje się i przejeżdża obok wrogich NPC, prowokując ich w ten sposób do ataku na niego. W tym momencie gracz B przejmuje flagę. Po skończonym przejęciu można najzwyczajniej w świecie się oddalić lub ewentualnie zabić tych NPC, jeżeli mamy zamiar bronić cmentarza.
Jeżeli poruszasz się w grupie (a powinieneś), spotkasz graczy przeciwnej frakcji i widzisz, że jest możliwość wygrania walki z nim, nie obawiaj się przed wymianą kilku uderzeń mieczem. Im szybciej przeciwnik straci wszystkie swoje zasoby (punkty) tym jest większa szansa na to, że to twój zespół wygra. Nie należy jednak przeznaczać zbyt długo czasu na walkę PvP na tym bg. Bardziej opłacalne jest skupienie się na wieżach/bunkrach, cmentarzach i innych startegicznych obiektach.
Oto dwie strategie wygrania Alterac Valley, jedna dla Alliance, druga dla Hordy. Zastosowanie się do nich i wygranie przyniesie nam dużą ilość punktów honoru, jeżeli wszystko będzie jak należy, uzyskamy ich ponad 500.
a) Alliance 1. Przejęcie neutralnego Snowfall Graveyard; 2. Równoczesne przejęcia Iceblood Graveyard i Iceblood Tower. Zostajemy przy IG aż do momentu całkowitego przejęcia; 3. Zaatakowania Iceblood Garrison i zabicie kapitana Galvangara; 4. Przejęcie wieży na południe od obiektów Iceblood i cmentarza Frostwolf Graveyard; 5. Zaatakowanie cmentarza Frostwolf Relief Hunt i przejęcie dwóch wież: West i East Frostwolf Tower; 6. Zabicie generała Drek'Thara i wygranie AV
b) Horda 1. Przejęcie Stonehearth Bunker, Stonehearth Graveyard; 2. Zaatakowanie Stonehearth Outpost i zabicie kapitana Balindy; 3. Obrona Iceblood Graveyard, należy pozostawić tu nawet kilkunastu graczy i za wszelkę cenę bronić ten cmentarz; 4. Przejęcie Icewing Bunker i Strompike Graveyard; 5. Przejęcie Stormpike Aid Station i dwóch bunkrów: Dun Baldar Noth i South Bunker; 6. Zabicie generała Vandaara Stormpike i wygranie AV
Wskazówki: -przed pullowaniem kapitana/generała należy ostrzec o tym kolegów z rajdu i nie pod żadnym pozorem nie wolno wyprowadzać ich z bunkrów (w ten sposób się "zresetują" i odzyskają wszystkie punkty życia). -przed pullowaniem generałów prawdopodobnie w ich bunkrze pojawią się tam pomocnicy (Marshalls i Warmasters) przywołani dzięki przejęciu przez wrogi zespół wież/bunkrów. Można ich spullować poza obszar bunkra i tak powinno się stać przed zaatakowaniem generała; -po przejęciu wieży czy cmentarza nie wejdzie on od razu w posiadanie naszego zespołu. Aby tak się stało należy odczekać kilka minut. Jeżeli chcemy znać dokładny czas wymagany do ostatecznego przejęcia powinniśmy zaopatrzyć się w specjalny addon, np. Deadly Boss Mods (jest tam wbudowany moduł battlegrounds)
http://blog.zlote-wskazowki.pl
2 . Arathi Basin.
To jeden z prostszych do wygrania bg, wymagający jedynie prostej taktyki, mocnego postanowienia i zaufania do graczy z zespołu, a mamy ich razem do dyspozycji 15 w każdym, czyli razem 3 grupy. W każdej grupie powinien znaleźć się 1 healer i 4 dps lub 1 healer 1 tank i 3 dps (klasy dps powinny być różnego typu obrażeń). ÂŻeby wygrać battlegrounda należy ustalić, która grupa udaje się do której bazy. Każda przejęta baza daje nam punkty, których ilość jest widoczna na środku ekranu. Im więcej mamy baz, tym punkty szybciej się nabijają (wygramy w tempie błyskawicznym jeżeli przejęte zostaną wszystkie). Alliance powinni zająć i utrzymać bazy: Stable, Lumber Mill, Gold Mine; Horda Farm, Lumber Mill, Gold Mine. Jeżeli Blacksmith wydaje się waszemu zespołowi łatwy do zdobycia, np. jeżeli nie ma tam przeciwników lub ejst tylko jeden, można wysłać tam gracza aby ją przejął.
Po przejęciu baz jedyne co należy robić to pilnować swojej. Dopiero gdy na jedną z baz naciera grupa więcej niż 6 graczy należy poprosić o pomoc pozostałe zespoły, które powinny ewentualnie wysłać po 2 graczy. Po pokonaniu przeciwników powinni niezwłocznie powrócić na swoje stanowiska (nie warto angażować się w walkę na pustym polu). Jeżeli wszyscy będą robili co należy, wygrana murowana.
Przykładowa kompozycja Premade na AB: -1 grupa: holy paladin, arms warrior, rogue, balance druid, hunter; -2 grupa: restoration druid, fury warrior, retribution paladin, elemental shaman, mage -3 grupa: holy priest, feral druid, enchancement shaman, warlock, arms warrior
Ogólnie rzecz biorąc, prawie każda 5-osobowa grupa powinna się tu sprawdzić. Wystarczy jedynie dobra współpraca :)
3. Warsong Gulch. Celem tego bg jest zdobycie flagi przeciwnika i zaniesienie jej do swojej bazy. Drużyna, która pierwsza zaniesie trzy flagi wygrywa. Nie można odnieść flagi gdy przeciwnik jest w posiadaniu naszej, trzeba mu ją najpierw odebrać.
Przykładowe kompozycje Premade na WSG: a) 1. Feral Druid 2. Arms Warrior 3. Fury Warrior 4. Holy Paladin 5. Holy Priest 6. Restoration Shaman 7. Hunter Marksmanship 8. Frost Mage 9. Warlock SL 10. Rogue Combat/Subtlety b) 1. Feral Druid 2. Rogue Subtlety 3. Retribution Paladin 4. Warrior Arms 5. Shadow Priest 6. Elemental Shaman 7. Holy Paladin 8. Restoration Druid 9. Holy Priest 10. Destruction Warlock
Taktyka jest prosta, skuteczna i co ważne jeżeli prawidłowo wykonana bardzo szybka. Wszyscy oprócz Priesta i Rogue tuż po starcie jak najszybciej udają się do bazy przeciwnika i po drodze nie angażują się w żadną walkę, wrogów na tym etapie należy unikać i trzymać się od nich z daleka. Po flagę udaje się Druid w Bear Form (może być też Cat Form żeby zaskoczyć przeciwników). Po opuszczeniu pomieszczenia z flagą wybieramy drogę np. koło wrogiego cmentarza i druid przemienia formę na travel. Pozostała grupa 7 graczy, którzy przyszli po flagę wraz z druidem, montuje się i eskortuje go. Druid z flagą NIE powinien wchodzić do swojej bazy (to bardzo ważne) lecz utrzymywać pozycję przed nią i odpierać ataki przeciwników razem z grupą. W tym momencie, lub może nawet wcześniej, wróg prawdopodobnie przejmie waszą flagę - tu pojawia się ważna rola rogue i priesta: jeżeli jest to jeden lub dwóch graczy atakujących bazę, takie combo jak to powinno sobie z nimi poradzić i samodzielnie odebrać flagę. Rogue powinien spowalniać przeciwnika wszystkimi możliwymi stunami: cheap shot, kidney shot, gouge, blind, crippling poison. Priest oczywiście leczyć/zadawać damage, zależnie od speca, pamiętając przy tym, żeby nie wychodzić poza teren bazy. Jeżeli wróg z flagą się oddala się dalej od bazy reszta zespołu powinna:
-być dokładnie poinformowana przez rogue i priesta o pozycji wroga posiadającego flagę i kierunku w jakim zmierza; -wypatrywać wroga i być przygotowanym do masowego ataku na osobę z flagą; -odebrać flagę i zabić resztę przeciwników; -zanieść jak najszybciej to możliwe flagę wroga do swojej bazy;
Po oddaniu flagi, zgrupowaniu i zregenerowaniu się, taktykę należy powtórzyć aż do zwycięstwa, czyli jeszcze dwukrotnie.
Dodatkowe wskazówki:
-rogue koniecznie powinien posiadać szybki dagger/sword w offhand z nałożonym crippling poison i używaż czaru Shiv do natychmiastowego spowalniania przeciwników próbujących przejąć flagę; -bardzo wskazane jest aby paladyn używał Blessing of Freedom na druidzie gdy wasza grupa jest atakowana przez większą grupę graczy, szczególnie gdy znajdują się tam gracze z tych klas: warrior, rogue, shaman, mage, warlock, priest.; -pamiętaj o dispellowaniu przyjaznych graczy z debuffów, szczególnie druida; -przy odbieraniu flagi przeciwnikowi metodą opisaną powyżej warrior ma obowiązek używać charge i hamstring, a paladyn Seal of Justice na przeciwniku przetrzymującym flagę po to, aby został on maksymalnie spowolniony i nie pozostały mu żadne metody szybkiej ucieczki, takiej jak cat form, Ghost Wolf, Sprint czy Swiftness Potion.
jak dla mnie to sie przydało nie wiem jak u was :) MIłego czytania życzę
|